Partner serwisu
Intermodal i logistyka

PKP SA: Wybór projektu dworca w Bydgoszczy został poprzedzony konsultacjami

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
06-02-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ak / Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
PKP SA: Wybór projektu dworca w Bydgoszczy został poprzedzony konsultacjami
fot. Darpaw, wikipedia.org
Spółka PKP SA ogłosiła niedawno przetarg na wykonawcę I etapu prac związanych z przebudową dworca Bydgoszcz Główna. Społeczna Rada ds. Estetyki w oficjalnym piśmie do prezydenta miasta zgłosiła jednak wiele zastrzeżeń dotyczących projektu przebudowy. - Decyzja o wyborze koncepcji została poprzedzona konsultacjami z władzami Bydgoszczy i szerokim gronem ekspertów – podkreśla Aleksandra Dąbek z biura prasowego PKP SA.

Modernizacja dworca Bydgoszcz Główna będzie współfinansowana ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Całkowity koszt inwestycji wyniesie około 197 mln zł. Oprócz przebudowy budynków zaplanowano gruntowną modernizację przejścia podziemnego wraz z peronami i uporządkowanie przestrzeni wokół stacji. Przebudowany dworzec ma zostać oddany do użytku pod koniec 2015 roku.

 

Rada d.s. Estetyki Miasta ma jednak zastrzeżenia dotyczące nowej koncepcji Dworca Głównego w Bydgoszczy. Przewodniczący rady, Dariusz Markowski skierował w tej sprawie oficjalne pismo do prezydenta Bydgoszczy Rafała Bruskiego.

Według Rady „Projekt Inside-Outside w swojej początkowej fazie zawierał wiele elementów, które odpowiednio rozwinięte mogły przerodzić się w wysokiej klasy obiekt. Elementy te w nowej koncepcji zostały niedopuszczalnie przeprojektowane, lub zniknęły całkowicie”. Inne zarzuty to m.in. schowanie za trzonem budynku nadwieszenia, wynikające z odwrócenia budynku dworca o 180 stopni czy brak wyraźnego zróżnicowania charakteru dolnej i górnej części elewacji.

 

Spółka PKP SA z zarzutami się nie zgadza. Podkreśla, że decyzja o wyborze projektu została poprzedzona konsultacjami z władzami Bydgoszczy oraz ekspertami. W konsultacjach wzięli udział przedstawiciele Miejskiej Pracowni Urbanistycznej, Towarzystwa Miłośników Miasta Bydgoszczy, Stowarzyszenia Architektów Polskich oraz urzędu wojewódzkiego. Uczestniczył w nich także miejski konserwator zabytków.

– Po zebraniu uwag na temat koncepcji prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski rekomendował PKP SA realizację właśnie koncepcji Inside Outside – podkreśla Dąbek. Według PKP SA, odwrócenie bryły konstrukcji budynku frontowego było podyktowane sugestiami uzyskanymi ze strony władz miasta, które oczekiwały wydzielenia rekreacyjnej i zielonej przestrzeni wokół dworca.

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Australia: 80-letnie ruchome schody stały się dziełem sztuki

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Australia: 80-letnie ruchome schody stały się dziełem sztuki

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5